ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت,ارتودنسی متحرک,ارتودنسی نامرئی,طرح لبخند

ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت,ارتودنسی متحرک,ارتودنسی نامرئی,طرح لبخند

جرمگیری قبل از ارتودنسی دندان

جرمگیری قبل از ارتودنسی دندان

چرا باید جرمگیری قبل از ارتودنسی دندان صورت بگیرد؟
متخصصین ارتودنسی ترجیح می دهند که قبل از نصب پلاکت ها روی دندان ها اول جرمگیری کرده و سپس اقدام به ارتودنسی دندان کنند. اگر قبل از نصب پلاکت ها جرم گیری صورت نگیرد  و با وجود جرم روی دندان ارتودنسی صورت بگیرد دندان ها مستعد پوسیدگی می شوند. عمل  جرم گیری به بهداشت دهان و دندان کمک کرده ، بوی بد دهان را از بین برده و تمیز کردن دندان های ارتودنسی شده را راحتر می کند.

جرم ها چگونه به وجود می آیند؟
بزاق دهان به طور طبیعی دارای املاح و مواد معدنی است که در قسمت هایی از دندان ها رسوب می کنند در اثر مرور زمان میکروب های دهانی و مانده مواد غذایی به این رسوبات اضافه شده و اولین مراحل  تشکیل پلاک آغاز می شود. در مراحل اولیه پلاک ها به آسانی با مسواک و نخ دندان قابل پاک شدن هستند اما اگر به موقع از روی دندان برداشته نشوند این پلاک ها به مرور حجیم شده و پس از مدتی به جرم تبدیل می شود. جرم ها از بافت سختی تشکیل شده اند که از تجمع و گرد همایی پلاک ها یی که به موقع تمیز نشده اند تشکیل شده اند. جرم ها یکی از عوامل  پوسیدگی دندان ، بوی بد دهان  و بیماری های لثه هستند علاوه بر آن جرم ها رنگ  و سلامت دندان ها را نیز تهدید می کنند. جرم دندان بر خلاف پلاک در رو ی دندان ها و همچنین ما بین دندان ها کاملا مشهود می باشد. دندان ها وفضای دهان با برداشتن جرم ها به طور دوره ای سالم تر باقی می مانند.

آیا جرم دندان لثه را تخریب ودندان را شل می کند؟
جرم ها رسوباتی هستند که از املاح موجود در غذا به مرور زمان بر روی دندان ها می نشینند که اگر به موقع با جرم گیری  این حجم اضافی از روی دندان ها برداشته نشوند مقداری از استخوان نگهدارنده دندان تحلیل می رود و باعث تخریب لثه و در نهایت شل شد ن دندان  سالم می شوند. به همین خاطر است که متخصص ارتودنسی  شما قبل از نصب براکت ها  به روی دندان ها اقدام به جرم گیری دندان ها می کند.

آیا  جرم گیری  باعث حساس شدن دندان ها می شود؟
جرم ها به علت ضخامتی که روی دندان ها دارند مانند یک عایق حرارتی عمل  می کنند و تا حدودی جلوی احساس سرما و گرمای دندان را می گیرند پس از انجام عمل جرم گیری مراجعین به دندانپزشکی تصور می کنند که دندان ها یشان حساس شده ولی دکتر شان به آنها اطمینان می دهد که این حساسیت موقت است و پس از چند روز از بین می رود.

آیا جرمگیری مینای دندان را از بین می برد؟
در گذشته مراجعین ارتودنسی تصور می کردند که جرمگیری مینای دندان ها را از بین می برد اما اکنون بر این باورند که این جرم است که خراب کننده دندان است نه جرمگیری چون جرم دندان محلی مناسب است برای تجمع و تکثیر میکروب ها می باشد جرم ها علاوه بر دندان برای لثه و بافت نگهدارنده دندان نیز مضر هستند.

 

 مطالب مرتبط:

ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی ثابت

ارتودنسی دیمون

متخصص ارتودنسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.