ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت,ارتودنسی متحرک,ارتودنسی نامرئی,طرح لبخند

ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت,ارتودنسی متحرک,ارتودنسی نامرئی,طرح لبخند

بهداشت در دوره درمان ارتودنسی

بهداشت در دوره درمان ارتودنسی

زمانی که بریس ها روی دندان بیمار نصب میشود، رعایت نکات بهداشتی بسیار مهم میشود؛ زیرا در دوره درمان ارتودنسی ذرات غذا به بریس ها، سیم ها، کش ها و نگهدارنده ها میچسبد و باعث ایجاد پلاک دندانی میشود. برای جلوگیری از پوسیدگی دندانهاا و عفونت های لثه و تشکیل پلاک رو دندانها در دوره درمان ارتودنسی باید حتما با دقت مسواک زده و نخ دندان کشیده شود. درصورتی که رعایت نشود نخ دندان کشیدن و مسواک زدن برای از بین بردن این پلاک ها سخت و دشوار میشود.

برای انتخاب نوع خمیردندان و مسواک مورد نیاز حتما با متخصص ارتودنسی خود صحبت کنید. با مسواک زدن به طور صحیح در طول دوره درمان ارتودنسی میتوانید این دوره درمان را به راحتی پشت سر بگذارید.

در دوره درمان ارتودنسی حتما بعداز خوردن هر وعده غذایی مسواک زدن به شکل صحیح را فراموش نکنید تا از لک شدن دندان ها و پوسیدگی دندان ها و عفونت های لثه جلوگیری شود.

توصیه میشود در درمان ارتودنسی برای کاهش التهاب لثه و گونه هایتان، دهان و دندان هایتان را با دهانشویه گندزدای پیراکسید هیدروژن یا همان آب اکسیژنه بشویید.

این دهانشویه به کاهش درد و ناراحتی و جلوگیری از عفونت ها بعداز نصب بریس ها کمک میکند. میتوان از این محلول چهار بار در طول روز حین درمان ارتودنسی بعداز مسواک زدن استفاده کرد. این دهانشویه مانند پراکسیدی است که برای خراش های روی پوست استفاده میشود و الیتام دهنده بعضی از زخم های دهان و دندان میباشد.

در طول دوره درمان ارتودنسی باید با توجه به نوع ارتودنسی انجام شده روی دندانها نوع مسواک و بهداشت را از متخصص ارتودنسی خودجویان شوید تا بتوانید به راحتی بریس ها، سیم ها و نگهدارنده ها را به شکل صحیح تمیز کنید.

در طول دوره درمان ارتودنسی بعداز مسواک زدن حتما از نخ دندان مخصوص و دهانشویه ی مناسب استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی ثابت

ارتودنسی دیمون

متخصص ارتودنسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.